Du omfattas av TicProtect-programmet och är 100% försäkrad till att få dina pengar tillbaka. Vi ser till att säljare uppfyller vad de lovat och du får 100% återbetalning (150% för vissa evenemang*), när:
Ticombo skyddar dig mot sena leveranser, det är därför vi alltid ser till exakt när du tar emot biljetterna
Om du inte fick biljetterna i tid**, meddela Ticombo inom 5 dagar efter det senaste leveransdatumet har passerat och minst 2 dagar före evenemanget för att få en full återbetalning (inklusive eventuella avgifter och frakt/hanteringsavgifter). För att täckas av TicProtect måste du se till att du aktivt försöker ta emot biljetterna och inte försena mottagandet av biljetterna. Du behöver skicka in ett anspråk på Ticombos plattform inom den ovanstående deadlinen för att täckas av TicProtect-garantin. För sena ordrar behöver en förfrågan skickas så snart som möjligt före eventets start.
* endast för vissa evenemang, indikerade och specifikt markerade på annonssidan för eventet med 150% -garanti-märket och med högst 1000 EUR utöver det betalda priset. Ticombo kan också välja att köpa biljetterna från en annan säljare och måste ges rimlig tid att ordna detta om det väljs.
** med angiven leveranstid om inte en annan leveranstid har avtalats med säljaren.
Ticombo skyddar dig mot fel biljetter, se därför alltid till att biljetter du tar emot.
Om du fått biljetter som inte är samma som de du beställt så är du berättigad att få en full återbetalning (inklusive eventuella avgifter och frakt-/hanteringsavgifter). För att göra detta, meddela Ticombo inom tre dagar efter det senaste leveransdatumet, dock alltid två dagar före evenemanget (med undantag för de som köpts med upphämtningsalternativet). På detta sätt har säljaren en chans att så småningom sälja dem till en annan person. För att lösa ditt anspråk kan Ticombo kräva att du returnerar de biljetter du fått för att säkert förvara dem. Du behöver skicka in ett anspråk på Ticombo-plattformen inom ovanstående deadline för att täckas av TicProtect-garantin. För sena ordrar måste ett anspråk skickas så snart som möjligt före eventets start.
Ticombo skyddar dig mot ogiltiga biljetter, se därför alltid till att biljetterna fungerar.
Alla individuella säljare måste bekräfta att biljetter som säljs på Ticombo är giltiga och ger tillgång till evenemanget. Vi reducerar denna risk till ett minimum genom att kontrollera säljarens bakgrund och byta biljetter direkt med arrangören för utvalda evenemang. Skulle det mot förmodan visa sig att en biljett är ogiltig eller att inträde nekas kommer du att få tillbaka dina pengar och vi undersöker ärendet mot säljaren. Meddela i så fall Ticombo inom 5 dagar (120 timmar) efter eventet (eventets starttid) för att få en full återbetalning (inklusive eventuella avgifter och frakt-/hanteringsavgifter). Ticombo kan kräva information från dig eller arenan för att kunna stödja ditt anspråk. Du behöver skicka in ett anspråk på Ticombos plattform inom ovan deadline för att vara skyddad av TicProtect-garantin. Om du inte skickar in ett anspråk om återbetalning före deadlinen kommer dina pengar att göras tillgängliga för säljaren.
När ditt anspråk är avgjort får du en full återbetalning och säljaren kommer att förbjudas från plattformen och åtalas för bedrägeri.
Om ett event ställs in och inte planeras om får du en full återbetalning (inklusive eventuella avgifter och frakt/hanteringsavgifter).
Om ett event skjuts upp och får ett nytt datum kan du använda biljetterna på det nya datumet eller, när det finns tid, annonsera dem som till salu på Ticombo. Vi tillhandahåller inte återbetalning för uppskjutna eller omplanerade evenemang, ofullständiga föreställningar eller arenor, datum, line-up eller tidsförändringar.
Om det behövs kan du behöva returnera biljetten till Ticombo eller säljaren. Så förvara dem på ett säkert sätt om eventet ställs in.
För att vara berättigad måste du följa Ticombos användar-, plattform- och biljettavtal och noggrant följa de vägledningar och e-postmeddelanden vi skickar till dig om din beställning, inklusive eventuella tidslinjer eller procedurer för att meddela Ticombo om problem.
TicProtect-programmet gäller inte i fall av att köparen ångrar sig eller någon orsak än de skäl som anges ovan.
Om du har problem med din beställning, öppna ett anspråk inom den nödvändiga tidsperioden i avsnittet "Mina köp"i användarprofilen eller kontakta Ticombo för att ange ditt beställningsnummer.(sv.support@ticombo.com) för att ange ditt beställningsnummer.
Vi håller tillbaka utbetalningen till säljaren tills vi kan vara säkra på att biljetter har kommit fram i tid. Därför måste anspråk öppnas i tid:
1.
Du har inte fått biljetten i tid
Öppna ett anspråk inom fem dagar efter det att det senaste leveransdatumet har varit.
2.
Biljetterna motsvarade inte den beställda biljetten.
Öppna ett anspråk inom 3 dagar efter det senaste leveransdatumet, dock alltid 2 dagar före evenemanget (med undantag för dem som köptes med upphämtningsalternativet och sena beställningar)
3.
Biljetterna var ogiltiga och gav dig inte rätt att delta i evenemanget.
Öppna ett anspråk inom 5 (120 timmar) dagar efter eventets starttid.
4.
Ett event har ställts in.
Öppna ett anspråk inom 5 dagar eller senast 5 dagar (120 timmar) efter eventet såvida du inte har fått information från Ticombo om återbetalning.
Sammanfattning av TicProtect-programmet för säljare:
Du sätter biljettpriserna. Du kan justera biljettpriset så ofta du vill innan dina biljetter säljs. Om du inte kan justera priserna för en biljettannons innan biljetterna har sålts, kontakta vår support för hjälp (sv.support@ticombo.com).
Om du säljer dina biljetter och levererar dem i enlighet med Ticombo-användar- och plattformsavtal och policyer kommer pengar att göras tillgängliga inom 5 dagar efter evenemangsdatumet.
Tillgängligt saldo kan alltid tas ut till ditt registrerade konto via vår plattform. Om du säljer biljetter i flera valutor bör du lägga till motsvarande konton i dessa valutor för att undvika valutakurskostnader.
Utbetalningar kräver ett framgångsrikt slutförande av KYC-processen (Know Your Customer, känn din kund), för vilken du måste lämna personlig information. Denna process kan ta upp till sju dagar. Vi rekommenderar därför att du slutför säljarprofilen och lägger till en utbetalningsmetod redan innan biljetterna har sålts.
Du kan alltid kontakta kundservice när som helst under hela denna process om du har några frågor.